onsdag 9. september 2015

Bølgen - ikke en katastrofe av en film!

Midt i en travel valgkamp måtte jeg komme meg på kino, og da måtte jeg nesten se den norske filmen Bølgen som har fått glimrende kritikker. Og det er ikke ufortjent. Filmen var virkelig spennende, rørende og trist. Jeg ville nok kanskje endret èn ting, men skal la være å si det for å ikke spoile noe for de som ikke har sett filmen.

Om jeg skal gi terningkast, blir det 4,5 (that's how my dice rolls!), og det er ikke noe sånn "fordi den er norsk", det er et universelt 4,5! Det er mange Amanda-priser som venter på denne filmen, kanskje til og med en Oscar-nominasjon?  Så - løp til nærmeste kino like raskt som de løper i filmen!

At jeg bare har sett 12 filmer hittil i år, er også en liten katastrofe. Takk og pris for at det snart er BIFF!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar